Музично-дидактичні ігри для молодшого дошкільного віку

Музично-дидактична гра "Лялька танцює і відпочиває"

Мета : виявити вміння дітей розрізняти музику за темпом ( швидка чи повільна ) , динамікою ( голосна чи тиха) .

Обладнання : лялька - іграшка .

Музичний матеріал : «Колискова», муз. Я . Степового; «Гопак», муз. Я. Степового .

Методика проведення гри. Дітям роздають іграшки - ляльки. Лунає музика. Якщо вона тиха, повільна, спокійна, лагідна - діти колишуть ляльку, а якщо швидка, гучна, весела бадьора - діти танцюють із нею .

 


Музично-дидактична гра "Хто у гості прийшов"

Мета : виявити вміння дітей співати природнім голосом доступні за змістом пісні різного характеру в діапазоні «ре - ля», чітко вимовляти слова.

Обладнання : іграшки «котик» та «півник» .

Музичний репертуар : українська народна пісня «Котику сіренький», пісня «Півник» , муз. В . Вітліна, сл.  А . Пасової .

Методика проведення гри . Педагог запрошує дітей подивитися, хто до них у гості прийшов. Коли вітаються з котиком - звучить мелодія пісеньки «Котику сіренький», коли з півником - мелодія пісні « Півник» . Педагог розповідає дітям , що тваринки прийшли послухати про себе пісеньки. До кого доторкнеться тваринка, треба заспівати пісеньку про цю тваринку.


Музично-дидактична гра «Сонечко і дощик»

Мета : виявляти вміння дітей сприймати та розрізняти різний характер музики (весела, сумна ) .

Обладнання : картинки із зображенням сонечка - «весела» музика і хмаринки - «сумна» музика .

Музичний репертуар : «Сонечко» , муз. М. Раухверга ; «Прогулянка і дощик» , муз. А . Філіпенка .

Методика проведення гри . Дітям роздають по дві картинки із зображенням «сумної» хмаринки та «веселого» сонечка . Діти слухають музичний твір , визнають характер музики ( веселий або сумний ) ,піднімають картинку , що відповідає характеру музики .


Музично-дидактична гра "Кого зустрів колобок"

Мета: вчити вихованців стежити за розвитком музичного образу і відповідною динамікою. Розвивати музичний слух, уяву, мислиння дітей. Виховувати любов до казки і музики.

Давайте пограємося    



Музично-дидактична гра "Зайці"

Мета: Вчити дітей на слух розрізняти контрастну за характером  музику (спокійного, лагідного та танцювального характеру). Розвивати увагу, пам'ять, виховувати любов до музики.


Музично-дидактичні ігри для середнього дошкільного віку

Музично-дидактична гра "Гра « Пісня - танець - марш»" 

Мета: виявити знання дітей про основні жанри музики, здатність розрізняти пісню, танець, марш.

Обладнання : для кожної дитини картка з картону поділена на 3 квадрати. На першому - зображені діти, що співають, на другому - танцюють, на третьому - крокують з барабаном. Декілька кружечків.

Методика проведення гри. Діти слухають п'єси різні за жанром,

Визначають жанр та закривають кружечками відповідне зображення.

Гра «Відгадай, на чому граю»

Мета : виявити здібності дітей у розрізнянні на слух за тембром звучання інструментів ( цимбали, металофон, ксилофон, бубон, барабан, трикутник, маракас, ложки).

Обладнання : магнітофон, аудіо запис звучання музичних інструментів.

Методика проведення гри. Педагог за ширмою грає на інструменті, після програвання дитина називає, на якому інструменті грав дорослий. 

Потім педагог включає запис звучання різних інструментів, а дитині необхідно відгадати, на якому музичному інструменті грає музикант.


Музично-дидактичні ігри для старшого дошкільного віку 

Музично-дидактична гра "Музичний  годинник" 

               Мета : перевірити рівень розвитку музичної пам'яті ( правильно впізнавати пісню за вступом чи музичний твір).

Обладнання : годинник, по краях якого закріплюють картинки, із зображенням персонажів, явищ, предметів на тему знайомих дітям пісень чи музичних творів.

Методика проведення гри. Педагог пропонує дитині прослухати вступ або фрагмент мелодії знайомої пісні, музичного твору і  назвати назву твору або сказати, про що або кого пісенька, а потім на музичному годиннику стрілочкою вказати на відповідну картинку.

«Штрихи в музиці» 

Мета: перевірити вміння дітей виконувати основні види рухів, змінювати рухи зі зміною музичного супроводу .

Методика проведення вправи . Діти рухаються по колу під музику . Під час «легато» - йдуть по колу , під час «стакато» - роблять підскоки на двох ногах із просуванням вперед. Під час зміни темпу змінюється характер руху. Із прискоренням діти переходять на біг, з уповільненням - йдуть приставним кроком уперед. Музичний супровід і відповідні до нього рухи можна змінювати.

 

Комментарии

Популярные сообщения