Вправи для розвитку голосу

Важливо проводити також вправи для розвитку голосу. Такі ігрові вправи необхідно проводити на добре знайомих дітям звуконаслідуваннях. Під час занять необхідно стежити за тим, щоб усі звуконаслідування дитина вимовляла на видиху.

«Аня співає пісеньку» - А-а-а, а-а-а.

«Гуде потяг» - У-у-у, у-у-у.

«Болить зуб» - О-о-о, о-о-о.

«Пароплав гуде» - И-и-и, и-и-и.

«Жабенята посміхаються"- І-і-і, і-і-і.

«Заблукали в лісі» - Ау-ау-ау-ау

«Малюк плаче» - Уа-уа-уа-уа.

«Гріємо ручки» - Х-х-х-х.

«Пісенька комарика»- З-з-з-з.

«Граємо на барабані» - Д-д-д-д.

«Гусак сичить» - Ш-ш-ш-ш.

«Жук дзижчить» - Ж-ж-ж-ж

«Гусак» - Га-га-га.

«Зозуля кує» - Ку-ку, ку-ку.

«Корова» - Му-му-му.

Проспівування звуку А на видиху (зробили глибокий вдих, надули животик, плечі не піднімаються, на видиху співаємо «А-а-а-а-а-а-а!»)

Проспівування на одному видиху звукової доріжки а-о-у-и-е (один звук плавно переходить в інший, і кожний тягнеться не менше 2 сек.);

Проспівування на одному видиху звукової доріжки зі зміною висоти і сили голосу (пошепки, тихо, голосно, тоненьким (високим) голоском, низьким голосом);

Проспівування простої мелодії (наприклад, «У лісі, лісі темному, де ходить хитрий лис, росла собі ялинонька, і зайчик з нею ріс...») на звук М чи У. Тобто, дитина робить глибокий вдих, надуває животик, а потім, на безперервному видиху, начебто наспівує тільки мелодію пісеньки («м-м-м-м м-м-м-м...»).

                                   Вправи для розвитку координації мовлення з рухами

Для нормалізації темпу і ритму мовлення велике значення має виконання спеціальних вправ спрямованих на розвиток координації мовлення з рухами.

«Машина». Бі-бі-бі гуде машина, (ритмічно плескати в долоні)

Не поїду без бензину. (ритмічно тупотіти ногами)

«Дощик». Дощик, дощик, крап-крап-крап, (вказівним пальцем правої руки стукати по лівій долоні)

Мокрі всі доріжки.

Нам не можна йти гуляти, («погрозити» вказівним пальчиком)

Ми промочимо ніжки. (ритмічно потупати ногами)

 

 

Комментарии

Популярные сообщения