Розвиваючі танцювальні ігри для дітей

Танець і музика дають можливість духовного, фізичного і емоційного розвитку дитини. І одним з найбільш дієвих інструментів розвитку можуть стати танцювальні ігри. Вони поєднують у собі дві важливі здібності людини - слухати музику і рухатися під музику.

Основне завдання танцювально-музичних ігор в дитячому розвитку - в найбільш доступній і цікавій для дитини формі працювати над формірованіеммузикальних здібностей дитини, розвивати почуття ритму, музичний слух, фантазію і здатності до самовираження. Діти, як правило, з великою охотою і інтересом приймають участь в таких заняттях. Танцювальні гри у дітей викликають масу позитивних емоцій, Приносять їм впевненість в своїх діях, що, в свою чергу допомагає їм розкріпачитися, роблять їх більш товариськими і уважними.

Роль танцювально-музичних ігор в сприйнятті і навчання дітей дуже велика. Рухаючись під музику, дитина прислухається до неї, сприймає її характер, розвиток її образів. А в міру того, як дитина вчиться узгоджувати свої рухи з характером музики, він починає глибше її відчувати, що, в свою чергу, призводить до більш точного відображення музики в виконуваних ним рухах.

Як і будь-яка гра, музична гра повинна включати розвиток ігрових дій.

Дитина повинна почути, розрізнити, порівняти деякі властивості музики, а потім і діяти з ними. Але не слід забувати, що танцювальні ігри повинні бути прості і доступні, цікаві і привабливі. Тільки в цьому випадку вони стають своєрідним збудником бажання у дітей слухати, грати, танцювати.

Ігри, призначені для танцювально-музичного виховання, досить різні. Але, як правило, вони включають в себе основні види руху - ходьба, біг, стрибки. А завдяки тієї чи іншої тематики і різноманітному характеру музики, яка їх супроводжує, вони набувають і відповідний характер рухів.

Такі ігри сприяють ще й морально-психологічному розвитку дитини. В процесі гри діти не тільки набувають музичні знання та хореографічні навички, у них формується необхідні риси особистості, і в першу чергу почуття відповідальності, розвивається почуття товариськості, взаємодопомоги, виникає обмін ігровим досвідом.

Крім того, танцювальні ігри корисні тим, що в процесі колективних занять розвиваються індивідуальні здібності дитини. У грі він поставлений в такі умови, коли повинен проявити ініціативу, винахідливість. Часто діти виконують індивідуальні ролі з певними завданнями. Такі ігри діти особливо люблять, так як вони сприяють вихованню самостійності у боязких дітей.

Танцювальні гри можна умовно розділити за такими функціями і завданнями:

Ігри, спрямовані на розвиток почуття ритму - вони вчать дітей відчувати в музиці ритмічну виразність, передаючи її в русі;

Ігри, спрямовані на розвиток слуху - допомагають дітям навчитися розрізняти відтінки в музиці і її цілісне сприйняття;

Ігри, спрямовані на розвиток пам'яті і слуху - в них діти вчаться постійно вслухатися в музику, запам'ятовувати її, щоб правильно відобразити свої музичні враження в точних і характерних рухах;

Ігри, спрямовані на розвиток дитячої творчості в цілому - вони впливають на психологічну складову виховання та розвитку дитини. Як правило, вони засновані на змаганні, і шляхом порівняння показують граючим рівень їх підготовленості, тренованості, підказують шляху самовдосконалення, а значить, пробуджують їх пізнавальну активність.

Приклади танцювально-музичних ігор.

Гра на розвиток ритму.

Гра «Три каченяти»

Опис: діти діляться на 2 групи. Кожна група дітей під музику виконує свій ритмічний малюнок.

1 група 2 група

Жили-були три каченяти - виконуються хлопки Тік, Так, Тук - виконуються притупування

Добре і дружно жили - виконуються хлопки Тік, Так, Тук -виконуємо притупування

Якось вранці на рибалку - виконуються хлопки Тік, Так, Тук - виконуються притупування

мета: допомогти вчителям музики, педагогічним працівникам, музичним керівникам найцікавіше організувати дозвілля дітей ».

завдання:

Навчальні - навчити танцювальним ігор дітей молодшого (середнього) віку.

Розвиваючі - розвивати вміння імпровізувати, показуючи під час танцювальної гри довільні танцювальні рухи.

виховні - виховувати почуття солідарності і взаєморозуміння один до одного через процес участі в танцювальних іграх.

«У грі дітей є часто сенс глибокий». (Йоганн Фрідріх Шиллер )

Всім добре відомо, що для розвитку у дітей почуття ритму, такту, музичного слуху і пам'яті необхідно з ранніх років тісно знайомити їх з музичними іграми.Музика, що супроводжує гри, повинна мати запальний, веселий ритм, завдяки якому у дітей швидко піднімається настрій і підвищується рухова активність. Музичний супровід різних рухливих ігор приносить тільки позитивні результати, так як входить в основу гармонійного розвитку і зміцнення здоров'я дітей.

Гра вводить дитину в життя, в спілкування з оточуючими, з природою, сприяє набуттю знань. Вона завжди має певну мету. У музичних іграхцією метою є розвиток інтелекту, почуття ритму і такту, пам'яті, музичного слуху, голосу, самої творчої діяльності дитини. Музичні танцювальні ігри сприяють швидкому запам'ятовуванню вивченого матеріалу, інтенсивності навчання, розкріпачення дітей, позбавлення від комплексів. Музика долучає дитини до прекрасного, до відчуття гармонії, словом - збагачує його духовний світ.

Гра - невід'ємна частина діяльності дітей. Граючи, діти краще запам'ятовують, швидше розуміють, що від них вимагається. Гра допомагає домогтися виконання багатьох педагогічних завдань.

Діти дуже люблять вигадувати. Для того, щоб вони могли висловити і проявити себе, їм потрібно давати якомога більше самостійного часу для вигадок і втілення своїх ідей. Завдання ведучого заняття - лише направити фантазію і порив дитини, а не нав'язати йому свої власні. Тому - заохочуйте їх фантазію і виділяйте «самостійне час» для втілення їхніх ідей.

 

Комментарии

Популярные сообщения