Картотека танцювальних ігор для дітей

« У кожної гри свої правила ». (Йохан Хейзінга)

«Ланцюжок»

мета : дослідити можливість входження в контакт і взаємодії в групі.

Учасники стають в колону і рухаються «змійкою». Їх руки знаходяться в постійному зчепленні, яке по команді ведучого приймає різні форми: руки на плечі, на пояс, навхрест, за руки, під руки т.д.

При цьому ведучий змінює пропоновані обставини: «рухаємося по вузькій стежині на носочках», «йдемо по болоту - ступаємо обережно», «переступає калюжі» і т.д.

«Стоп - кадр».

мета: зняти внутрішній затиск, допомогти самосвідомості і саморозуміння, а так само вивільненню почуттів.

Учасники розташовуються по всьому залу в хаотичному порядку і виконують танцювальну ходьбу на місці. За сигналом ведучого (бавовна в долоні або свисток) зупиняються і завмирають:

1 варіант: в різних позах, представляючи собою скульптуру.

2 варіант: з посмішкою на обличчі.

Ведучий робить коментар, після повторного сигналу все продовжують рухатися (повторюється 5 -8 раз). Гру можна провести як «конкурс скульптур» і «конкурс посмішок».

«Шукаємо один одного».

мета: досліджувати взаємне прийняття один одного і входження в контакт, розвивати почуття швидкої реакції.

Учасники рухаються танцювальної ходьбою по майданчику хаотично, вітаючи всіх повз проходять членів групи кивком голови. Музика обривається - кожен повинен знайти собі пару і привітатися рукостисканням (повторюється 5-7 разів).

"Танцюють всі".

мета : розігріти тіло, розбудити емоції, зняти м'язові затиски, створити настрій на роботу.

Учасники стоять або сидять, розташовуючись півколом. Ведучий дає завдання «танцює права рука», «танцює ліва нога»,« Танцює голова »,« танцюють плечі »і т.д. - учасники імпровізують. За командою «танцюють усі» - в роботу включаються всі частини тіла (повторюється 3-4 рази). Ведучий може поєднувати пояснення з показом.

Гра зазвичай проводиться на початку заняття і може бути частиною ритмічної гімнастики в танцювально - ігровому тренінгу.

«Хоровод знайомство»

мета: розвинути групові почуття згуртованості, причетності, приналежності, спонукати до вступу в міжособистісні стосунки.

Учасники утворюють коло і, взявшись за руки, рухаються повільним кроком за годинниковою стрілкою. Ведучий з хусткою в руці йде в зворотному напрямку всередині кола, зупиняється навпроти будь-якого учасника (в цей момент коло теж припиняє рух), робить глибокий російський уклін і передає хустку. Після відповідного поклону змінюється з ним місцями. Гра може тривати поки все не перебувало в ролі ведучого.

«Реверанси».

мета : допомогти орієнтації в просторі, дати можливість експериментувати з рухом, усвідомити свою особливість самовираження, розвивати вміння імпровізувати.

У грі відтворюється атмосфера балу.

1 варіант: Учасники повільним, статечним кроком рухаються по майданчику в хаотичному порядку, вітаючи при цьому кивком голови кожного, йде назустріч. Музична пауза - сигнал до того, що потрібно зробити реверанс (повторюється 5-7 разів).

2 варіант: Група вибудовується в ряд. Король (королева) проходить уздовж учасників, кожен з яких в знак вітання по черзі завмирає в реверансі, і стає в кінець ряду. Гра повторюється, поки все не побувають в ролі короля.

«Дозвольте запросити».

мета: можливість експериментувати з рухом. Всі стають в коло. Ведучий запрошує кожного з учасників і танцює з ним в парі, показуючи руху, які «віддзеркалює» партнер. За сигналом «музична пауза» пара розділяється і запрошує нових учасників. Тепер на майданчику дві пари, і так, поки все не включаться в танцювальний процес. При цьому кожен запрошений «віддзеркалює» руху того, хто його запросив.

«Соло з гітарою».

мета : стимулювати творче самовираження, вивільнення почуттів, розвинути вміння імпровізувати, підвищити самооцінку.

Всі стають в коло і рухаються в ритм музики. Ведучий з гітарою в руках виходить в центр кола і виконує соло, висловлюючи в танці свої почуття, потім передає гітару будь-якому учаснику. Далі кожен учасник робить те ж саме, при цьому він може за бажанням вступити у взаємодію з ким - небудь з групи. Кожен сольний танець в кінці нагороджується оплесками.

«Круговий танець»

мета: зміцнювати спілкування дітей в колективі, тренування танцювальної та музичної пам'яті.

Діти стають парами по колу обличчям один до одного. Ведучий заздалегідь показує руху, які треба буде виконувати під музику, їх треба порепетировать без музики: приставні кроки вправо-вліво на чотири рахунки з ударом на останньому такті, потім чотири кроки назад з бавовною, потім чотири кроки вперед і повертаємося не в свою пару, а, зміщуючись вліво, - до нового партнера (партнерки). Включаємо музику і танцюємо!

« Танець природи »

мета: координація рухів, почуття танцювального простору.

Всі дітки розбиваються на пари і трійки (при бажанні - групи побільше), а потім під одну і ту ж музику групи готують кожна свій танець на загальну тему. (Наприклад - танець сходу сонця, морський прибій, хмари, зірки, вогонь, фонтан).

Добре, щоб Ви знайшли час подивитися не тільки «процес» танцювання кожної групи дітей, а й влаштували загальний «перегляд» того, що вийшло. Нехай всі діти сядуть в одній частині залу, як в залі для глядачів, а потім кожна команда по черзі покаже свій танець.

«Танець-ситуація»

мета: розвиток координації руху, творчої уяви і імпровізації.

Ведучий гри готує картки з ситуаціями, які потрібно буде розіграти в танці. Дітки розбиваються на команди по два-п'ять чоловік і отримують свою картку. Після чого ставиться музика і командам дається час на підготовку. Завдання дітей - розподілити ролі, підготувати і показати перед усіма танець-ситуацію, немов маленьку сценку.

Глядачі дивляться, у кого що вийшло, а потім пробують вгадати і переказати, що саме на їхню думку разигривалось.Карточкі для прикладу: Жриця розводить вогонь в Храмі, Дівчина збирає в лісі, Мандрівник підіймається на гору, Пожежа, і т.д.

«Танец Огня»

мета:розвиток уяви, творчої кмітливості.

Усе сідають по колу. Вони являють собою Вогонь і їх спільне завдання - станцювати танець Багаття. Рухи можуть бути у кожного свої, або їх може "ставити" одна людина, а найкраще - кожен з танцюючих по черзі. це - попередня підготовка до гри, після чого дітям можна запропонувати її ускладнити.

Весь коло стає просто мандрівниками, які відпочивають у Багаття (дикунами абопіратами), і тільки один з танцюючих залишається в центрі і танцює Костер. Він має право пересуватися на всі боки подібно мов полум'я. Мандрівники намагаються, щоб Костер не обпекло їх. (При цьому руху сидять навколо Костра повинні залишатися синхронними.)

Танець без музики

мета: спонукання до розкріпачення, виявлення емоцій, розвиток танцювальної пластики.

Всі стають по колу, одна людина виходить в центр. Діти повинні без музики придумати і створити для атмосферу танцю. Наприклад - дощ, пожежа або порив вітру. (Коло може в певному ритмі плескати, клацати, тупати, дути, наспівувати, вити, кружляти, підстрибувати, і т.д.)

Завдання того, хто залишився в колі - відчути і передати в танці то стан простору, яке йому задають.

Є ще один варіант тієї ж самої гри: діти вибирають когось одного і потім придумують для нього Сон (казкові обставини, в яких він опинився. У цьому Сні кожен танцюючий можеграти свою роль, а можна танцювати всім разом.) Завданняграючого - своїм танцем без підготовки зреагувати на ті обставини, в яких він опинився. Він може взаємодіяти з персонажами Сну або навіть направляти їх, головне, щоб атмосфера Сну була "підхоплена" і передана вірно.

«Танець Океану»

мета : Розвиток творчої активності, пластики.

Всі діти розбиваються на три команди. Найкраще - з нерівним кількістю людей. (У першій команді повинно бути найбільше людей, в другій - трохи менше і в третій - не більш трьох-п'яти осіб). Потім ставиться музика і всім трьом командам задається одне і те ж завдання - відчути себе з командою єдиним цілим і придумати Танець Океану.

Після підготовки кола показують кожен свій танець, а потім - збираються один в інший, щоб вийшов загальний Океан з трьох вкладених кіл. Кожна група одночасно танцює свою частину.

Знайомство дітей зі світом танцю має бути приємним і захоплюючим, а що може бути цікавіше гри для дитини? Тільки гра в танці!Танцювальні гри підійдуть для будь-якого свята, до того ж і багато дорослі не відмовляться від такого веселощів. Деякі ігри з танцями можна проводити і без приводу, наприклад, в кінці «напруженою» тренування з дітьми можна пограти для розслаблення, заохочуючи таким чином їх за старанність.Немає ще на світі таких дітей, які не люблять веселих ігор та розваг. А якщо вони ще проводяться на музичному тлі, це сприяє різнобічному розвитку маленької людини.

У підсумку можна сміливо стверджувати, що ігри з музичним супроводом забезпечать розвиток здібностей у дітей в цілому, і педагоги з'являться тут головними помічниками.

Дитинство - це стан душі. Гра, а особливо в поєднанні з танцем, - ідеальний спосіб зануритися в щасливу безтурботність.

 

Комментарии

Популярные сообщения